zondag 23 augustus 2015

Lang zal ze leven!

Vandaag vervolgden wij onze weg in het noorden van Denemarken. We stopen eerst bij de Rebild Bakker (bakker = heuvels). Dit is een mooi natuurgebied waar je goed kan wandelen. We trokken onze wandelschoenen aan en kozen een korte route die op het kaartje stond aangegeven als 1,8km. Vol goede moed gingen we op pad en al snel daalden we flink af, net als bij de Himmelbjerget. Het uitzicht was echter een stuk beter en onderaan was geen meer maar een leuk beekje waar we via stenen overheen konden. De terugweg was zoals verwacht bergop een stuk lastiger maar we hebben volhard en zijn heelhuids weer teruggekomen bij de auto. Daar aangekomen gaf de GPS echter aan dat we wel bijna 5km hadden gelopen. Nou ja, goed voor de lichaamsbeweging zullen we maar zeggen ;)

De paadjes werden steeds smaller.

Heerlijk helder en fris water aan de voet van de heuvel.
Daar bleek dat wij niet de enigen op de heuvels waren, er was een heuse wielerwedstrijd aan de gang om te zien we het snelst naar boven kon fietsen.

Zet 'm op!
Na deze inspanning ging de weg door in noordelijke richting tot aan Aalborg. Daar zochten we een cafeetje op om de verjaardag van Brigitte met een lekker stukje gebak te vieren!

Mmmmmm...
Daarna was het tijd voor wat meer cultuur bij een van de grootste vikingbegraafplaatsen van Denemarken. Hier werden van de 5e tot en met de 10e eeuw vikingen begraven en er zijn veel zerken te zien waarbij de stenen in de vorm van schepen zijn neergelegd. Er was ook een bezoekerscentrum bij maar aangezien we redelijk moe waren besloten we vast in te checken bij het hotel.

De vele vikinggraven.

Oeps, verkeerde kant op!
Het mooiste hotel van Aalborg ligt bij het vliegveld dus na het bekijken van de kamer (met práchtig uitzicht) gingen we nog even vliegtuigspotten.

Het fantastische uitzicht van onze hotelkamer.

Op weg naar verre oorden.
Om deze heugelijke dag goed af te sluiten hebben we heerlijk gegeten bij Flammen, een all-you-can-eat vleesrestaurant.

Morgen gaan we naar het allernoordelijkste puntje van het vasteland van Denemarken waarna we langs de westelijke kust weer langzaam in de richting van Nederland zullen gaan.